mandag den 18. november 2013

Heldragt med elefanter


Idag fik jeg endelig syet denne heldragt til min veninde, som altså skulle føde senest fredag, så det var vel ved at være på tide;-)
Beklager billedkvaliteten, dragten er selvfølgelig klarere i farverne og den er faktisk heller ikke så bred som den ser ud på det her billede. Synes egentlig at den er blevet meget fin og den var heller ikke så besværlig at sy som jeg havde regnet med (er altså ikke helt gode venner med at sy i strækstoffer)
Mønstret er fra vinternummeret af ottobre (kids selvfølgelig) og man bruger ca 50 cm stof til dragten i str 56 men der er stof tilbage til et par kyser og evt et par gamacher hvis man vil udnytte det fuldt ud:-) derudover skal man bruge noget rib og en 8-10 trykknapper.
Den er som sagt ikke så svær at sy, men en anelse tidskrævende med al den rib der skal på og trykknapperne tager selvfølgelig også lidt tid:-)

Jeg må lige lavet et samlet billede af barselsgaverne til min veninde, en dag hvor der rent faktisk er lys:-)

2 kommentarer:

Lilly sagde ...

HVOR ER DEN FIN! :-) Den bliver hun uden tvivl glad for - hold da op! Jeg har samme "frygt", når det drejer sig om at sy i strækstoffer...aaarrrgh! Jeg har ingen overlocker, men jeg vover mig så småt ud i flere og flere strækstofsprojekter. Det seneste er en vendbar elefanthue til Bettefisen (der selvfølgelig næsten er for lille/stram, da jeg undervurderede størrelsen...øv!).

Glæder mig til at se et samlet billede af hele gaven :-)

Sandra sagde ...

Tak! Jeg er også rimelig tilfreds:-)

Jeg har også syet huer til Buster, jeg gør bare altid det modsatte hvor de bliver for store og først passer året efter (hvor de selvfølgelig ikke passer med farverne på hans overtøj)

Glemte selvfølgelig at tage et billede af hele gaven inden den blev afleveret, for pludselig står man der og skal ud af døren:-)
Men den blev meget fint modtaget. og vigtigst af alt fik vi hilst på den søde lille skabning, hun er SÅ dejlig!
Nu er jeg endnu mere ivrig efter at få min egen ud, men der er også kun 3 uger til jeg skal have kejsersnit:-)